Hatay Meclisi'nde enerji ve sosyal destek kararları öne çıktı
Hatay Büyükşehir Belediyesi Meclisi'nin Mayıs ayı 2. birleşiminde 53 madde görüşülürken, Reyhanlı'daki 2013 terör saldırısında hayatını kaybedenlerin birinci derece yakınlarına ücretsiz toplu ulaşım desteği kararı alındı. Mecliste ayrıca Kumlu ve Hassa ilçelerinde güneş enerjisi santrali kurulması onaylanırken, 2026 yılı ek bütçesi ve ödenek aktarımları da gündeme geldi.
Hatay Büyükşehir Belediyesi Mayıs Ayı Olağan Meclis Toplantısı’nın 2. birleşimi, Antakya ilçesindeki Kisecik Yerleşkesi A Blok Meclis Salonu’nda gerçekleştirildi. Toplantıya Meclis 1. Başkan Vekili Filiz Özçörekçi başkanlık etti. Oturumda gündem ve gündem dışı toplam 53 madde ele alındı.
Toplantının öne çıkan kararlarından biri, Reyhanlı ilçesinde 11 Mayıs 2013’te yaşanan terör saldırısında hayatını kaybedenlerin birinci derece yakınlarına yönelik ücretsiz toplu ulaşım desteği oldu. Ulaşım Dairesi Başkanlığı’nın teklifi doğrultusunda alınan kararla, şehit ailelerinin şehir içi toplu taşıma hizmetlerinden ücretsiz yararlanması oy birliğiyle kabul edildi.
Kararın ardından söz alan Meclis Üyesi Murat Bingöl, alınan destek kararları ve önceki meclis toplantısının Reyhanlı’da yapılmasından dolayı Meclis’e ve Mehmet Öntürk’e teşekkür etti. Bingöl ayrıca Reyhanlı Şehitlerini Anma Programı’na katılan protokol üyelerine de teşekkürlerini iletti. Bu kapsamda Mustafa Masatlı, Hüseyin Yayman, Servet Mullaoğlu, Nermin Yıldırım Kara ve Necmettin Çalışkan isimleri öne çıktı.
Toplantıda ayrıca yenilenebilir enerji yatırımları kapsamında önemli bir karar daha alındı. Kumlu ilçesi Yeniköy Mahallesi ile Hassa ilçesi Bintaş Mahallesi’nde Güneş Enerji Santrali (GES) kurulması teklifi meclis tarafından onaylandı. Projenin, bölgenin enerji üretimine katkı sağlaması hedefleniyor.
Bunun yanı sıra, Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Usulü Yönetmeliği kapsamında ödenek aktarımı yapılması kabul edilirken, 5393 sayılı Belediye Kanunu doğrultusunda Yayladağı ilçesi için 2026 Mali Yılı ek bütçesinin görüşülmesine de karar verildi.
Gündem dışı konuşmaların ardından meclisin bir sonraki toplantısının 11 Haziran Perşembe günü saat 14.00’te aynı salonda yapılacağı duyuruldu.

